Pages

Wednesday, September 29, 2010

Kutu Oh Kutu...

Pagi tadi on d way to opis (sebelum kereta aku breakdown..tetiba je temperature kereta naik sampai merah)...sambil layan radio Hot FM...today topik diaorg KUTU...bukan kutu yg menghuni rambut kita tu tp permainan kutu... kat opis aku pun ada org main2 kutu2 tu tp among kwn2 yang dikenali la je, tapi aku x penah nak ambik port...ada yang main kutu duit, tupperware, pinggan mangkuk dan macam2 lagi la..tp so far xde penyelewengan berlaku la..ala suka2 je kan...

Hot pilih topik ni disebabkan terdapat kes di dada akhbar hari ini iaitu sepasang suami isteri yang dihadapkan ke Mahkamah Majistret semalam, diatas tuduhan menganjurkan pelaburan wang kutu menggunakan wang pos. Siap ada nama tu...nama program tu klau x silap aku Program Ekspres. Yg bestnye dah jadi jutawan depa 2 org ni..mana xnya..dia org dah kaut RM30 juta tu...ahli pun not bad 30k..fuyohh...siap ada syarikat tu..World Heritage Resources...

Rupa2nya ada termaktub dalam undang2 negara kita bahawasanya KUTU2 menyalahi Undang2...baru ku tau...kalau x salah akta tu namanya Akta Kumpulan Wang Kutu 1971...

Itu menurut akta yang dibuat oleh dek manusia, tapi dari segi Agama macam mana pulak yer...tadi ade dengar macam Agama kita mengHARUSkan tetapi boleh menjadi terLARANG...tp aku tak sempat dengar selanjutnya...nak kena tau dan tanya orang2 yang arif nie...

No comments: